Internet marketingMiroslav Varga, MEUS@mvarga, miroslav@escapestudio.hr
Zašto sam danas ovdje?1. Da vam pokažem kako možete zaraditi na internetu.2. Da Vas zainteresiram za jedno novo područ...
.savjet: Prva provjera! OBAVEZAN SADRŽAJ NA WEB STRANICI! Odluka o proglašenju Zakona o trgovačkim društvima, Narodne novi...
.početak Prva Arpanet veza: ‘...29. October 1969 between Charley Kline at UCLA and Bill Duvall at Stanford....’ http://www...
.problem 1: SPAM je zabranjen! • ZAKON O ELEKTRONIČKIM KOMUNIKACIJAMA, NN 73/08, Članak 107 • (1) Uporaba pozivnih sus...
.problem 2: Velika je gužva! Trenutno se mjesečno postavi oko 2 milijuna novih sjedišta! @...
.zboggužve jenazivdomenepostaovrijednost
.jer je naziv domene odlučivao…. 76% ~ 97% ne gleda dalje!
.problem 3: internet nas je promijenio “...The amount of information on the web is really exploding. They say that from ...
.SEM rješava probleme 1,2 i 3 SEA SEO
SEM je odgovor na pitanja!SEM = SEA + SEOSEM = search engine marketingSEA = Search engine advertising (PPC)SEO = Search en...
Nove metodeUsing AdWords to find a job:Alec Brownstein Ian Ayres: “…Even small statistical datas...
.ovo je poznato od ranije: http://www.slideshare.net/infusionsoft/social-success-turning-social-media-into-measur...
Nitko nije tražio iPhone prije 2007 Google Display Network (Druga paradigma –oglašavanje uz relevantni sadržaj)
.display/banner/contextual/RMA @mvarga
.displayOd svih oglašivačaprikazuju se oni oglasikoji su najbližisadržaju / kontekstuweb stranice.Kontekst se definira ili...
@mvarga
.novine odlaze .... @mvarga
.dobro ciljanje: +300% prihod Četvrta paradigma – vrlo točno ciljanje određene skupine http://www.youtube.com/...
.stalno testirajte … @mvarga
.google je najbolji komercijalista • Consumer Barometer • Global Market Finder • Google Trends Puno alata i istraživanja n...
4. SOCIAL
.social Social media interactions grow almost quadratic. In the real life some interactions are not being used. T...
.facebook http://youtu.be/YmwwrGV_aiE, http://youtu.be/ZJepzjUhDfg (Baba Yetu) ...
.twitter @mvarga
.6 najvećih društvenih mreža www.businessinsider.com/chart-of-the-day-the-rise-of-pinterest-2012-2 ...
.loši komentari pospješuju prodaju! http://www.socialmediaexaminer.com/10-ways-to-deal-with-upset-customers-using-social...
. starci stižu % of population on social network 2005 2008 2009 2010908070605040302010 0 18-29 ...
.društvene mreže služe za:IZVOR: What Do People Ask Their Social Networks, and Why? A Survey Study of Status Message...
.nova zanimanja – community managers.....The problem is when you are not a big company. If you have less than 30-50,000 ...
5. VIDEO
.video1. Druga najveća tražilica na svijetu2. YouTube postoji od veljače 2005. Najveća je video mreža na svijetu. 3. Druga...
.importance of smm? Example 1: Rolling Rock - 15 % increase sales (look all the other media used also!!!): http://www.y...
KUDA IDEMO?
.započelo je 1973. @mvarga
.mobilni internet http://www.google.com/events/thinkmobile2011/livestream.html
.SOLOMO: social – locale- mobile @mvarga
.# korisnika @mvarga
.# uređaja http://www.businessinsider.com/the-future-of-mobile-deck-2012-3 @mvarga
.mobilni Internet – uvijek blizu korisnika @mvarga
Novi fenomeni:Showroom & New living room
.ovo (ni)je budućnost http://www.youtube.com/watch? http://youtu.be/iuvyN4iZiP8 ...
.što se događa u Svijetu? The mobile web is growing 8x faster than the equivalent desktop web from 10 years ago! http://se...
.trendovi http://www.forbes.com/sites/roberthof/2011/08/26/online-ad-spend-to-overtake-tv/ O...
Jedan od načina kako početi: GOOGLEADWORDS
1. Korak – kreirajte AdWords Account: Savjeti: a)Imati gmail adresu b)Postaviti teritorij i vreme...
2. Kreiranje kampanje - struktura Google Account ...
2. Kreiranje kampanje- Ime kampanje neka govori o mreži oglašavanja i daje osnovne informacije- Odabir mreže oglašavan...
3. Kreiranje AdGrupe• Pisanje oglasa • 25 znaka – odgovor na pitanje • (Tražite smještaj?) • 35 z...
3. Kreiranje AdGrupe• Odabir ključnih riječi • [Exact] – ništa više ni manje nego u […] • ”Phrase” – bez obzira što ...
Osnovni pojmovi za pratitiCTR – Omjer klik/prikazCPC – cijena klikaClicks – broj klikovaImpressions – broj prikazaAVG pos ...
7. Testiranje Redoslijed prikazivanja oglasa ovisi o veličini AD Rank koja se izračunava: ...
.ad rank Redoslijed prikazivanja oglasa izračunava se na temelju AD ranka, prilikom svake pretrage. Zato oglasi mijenj...
.cijena klikaCijena koju mora platiti oglašivač da bi bio na boljoj poziciji izračunava se takoda se AD rank donjeg oglaši...
.važnost pozicije [1/2]veljača, 2013 @mvarga
.važnost pozicije [2/2]veljača, 2013 @mvarga
Napredni pojmoviSearch Lost IS (rank) ili (budget)Conv – konverzije1-per-click: dogodilo se jednom u 30 danaMany-per-click...
GDNDodaju se oglasi prema kriteriju:Keyword (pozitivni ili negativni) daju kontekst koji (ne)želimo. Moguće je da će biti...
Pratiti na GDNRelative CTR ili RCTRPortali koji generiraju posjeteDisplay impression shareView thrue conv.Assisted clicks/...
Q/A?Kontakt: miroslav@escapestudio.netBLOG: www.escapestudio.hr/blogHVALA! @mvarga
Prezentacija održana na Vern-u 10 04-2013
of 61

Prezentacija održana na Vern-u 10 04-2013

Prezentacija koja je održana pred studentima i profesorima VERN-a 10.travnja 2013.
Published on: Mar 4, 2016
Published in: Education      
Source: www.slideshare.net


Transcripts - Prezentacija održana na Vern-u 10 04-2013

  • 1. Internet marketingMiroslav Varga, MEUS@mvarga, miroslav@escapestudio.hr
  • 2. Zašto sam danas ovdje?1. Da vam pokažem kako možete zaraditi na internetu.2. Da Vas zainteresiram za jedno novo područje.3. Da vam prezentiram trendove4. Da se obogatim honorarom za predavanje.5. DA PROMIJENIM VAŠ POGLED NA IM! @mvarga
  • 3. .savjet: Prva provjera! OBAVEZAN SADRŽAJ NA WEB STRANICI! Odluka o proglašenju Zakona o trgovačkim društvima, Narodne novine br.: 111, 15.12.1993. Članak 21. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trgovačkim društvima , Narodne novine br.: 107, 19.10.2007. Članak 5. Izbjegnite: http://www.rep.hr/vijesti/poduzetnistvo/hrvoje-bujas-na-sudu-zbog-apsurdnih-zakona/5259/
  • 4. .početak Prva Arpanet veza: ‘...29. October 1969 between Charley Kline at UCLA and Bill Duvall at Stanford....’ http://www.guardian.co.uk/technology/interactive/2009/oct/23/internet-arpanet @mvarga
  • 5. .problem 1: SPAM je zabranjen! • ZAKON O ELEKTRONIČKIM KOMUNIKACIJAMA, NN 73/08, Članak 107 • (1) Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili elektroničke pošte, uključujući kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pribavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga. • ..... • (3) Fizička ili pravna osoba trgovca može upotrebljavati podatke o adresama elektroničke pošte, koje je pribavila od svojih potrošača u svrhu prodaje proizvoda i usluga, za izravnu promidžbu i prodaju isključivo vlastitih sličnih proizvoda ili usluga, uz uvjet da ti potrošači imaju jasnu i nedvojbenu mogućnost besplatnog i jednostavnog prigovora na takvu uporabu podataka o adresama elektroničke pošte prigodom njihova prikupljanja i prigodom zaprimanja svake elektroničke poruke, u slučaju da potrošač nije unaprijed odbio takvu uporabu podataka. • (4) Zabranjeno je, u svrhu izravne promidžbe i prodaje, slanje elektroničke pošte, uključujući i kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u kojima se pogrešno prikazuje ili prikriva identitet pošiljatelja u čije se ime šalje elektronička poruka, kao i slanje elektroničke pošte ili poruka bez ispravne adrese elektroničke pošte ili broja na koji primatelj može, bez naknade, poslati zahtjev za sprječavanje daljnje komunikacije.
  • 6. .problem 2: Velika je gužva! Trenutno se mjesečno postavi oko 2 milijuna novih sjedišta! @mvarga
  • 7. .zboggužve jenazivdomenepostaovrijednost
  • 8. .jer je naziv domene odlučivao…. 76% ~ 97% ne gleda dalje!
  • 9. .problem 3: internet nas je promijenio “...The amount of information on the web is really exploding. They say that from the beginning of human history all the way up thru 2003 you took all the information that has ever been recorded, you take all the books that have been written, all the films that’s been produced, that’s about 40 egzabytes of information that was produced in all human history up to 2003. This year (2011) the World is producing about 800 egzabytes of information... and all that lines up on the web...”, DENIS WOODSIDE, Google, http://www.youtube.com/watch?v=pK02FzSKotc @mvarga
  • 10. .SEM rješava probleme 1,2 i 3 SEA SEO
  • 11. SEM je odgovor na pitanja!SEM = SEA + SEOSEM = search engine marketingSEA = Search engine advertising (PPC)SEO = Search engine optimiziation(Prva paradigma – plaćanje oglašavanja po učinku – najviše na cijenu utječe CTR!)
  • 12. Nove metodeUsing AdWords to find a job:Alec Brownstein Ian Ayres: “…Even small statistical datasets are more accurate than human prediction…”
  • 13. .ovo je poznato od ranije: http://www.slideshare.net/infusionsoft/social-success-turning-social-media-into-measurable-revenue/download IZVOR:
  • 14. Nitko nije tražio iPhone prije 2007 Google Display Network (Druga paradigma –oglašavanje uz relevantni sadržaj)
  • 15. .display/banner/contextual/RMA @mvarga
  • 16. .displayOd svih oglašivačaprikazuju se oni oglasikoji su najbližisadržaju / kontekstuweb stranice.Kontekst se definira iliograničava:- Ključnim riječima(Keywords)- Sadržajem članka(Topic)- Kategorizacijom webstranice (Categories)- ‘Hvatanjem’ korisnika(Remarketing,retargeting – 3paradigma nije nužnasegmentacija)- Kombinacijom višeograničenja @mvarga
  • 17. @mvarga
  • 18. .novine odlaze .... @mvarga
  • 19. .dobro ciljanje: +300% prihod Četvrta paradigma – vrlo točno ciljanje određene skupine http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DpWzcjcBNtQ#t=188s @mvarga
  • 20. .stalno testirajte … @mvarga
  • 21. .google je najbolji komercijalista • Consumer Barometer • Global Market Finder • Google Trends Puno alata i istraživanja nalazi se na: thinkwithgoogle.com @mvarga
  • 22. 4. SOCIAL
  • 23. .social Social media interactions grow almost quadratic. In the real life some interactions are not being used. The number of connections is according to Metcalfe’s law: n (n-1) Connections = 2 The number of interactions is twice the number ofconnections because 1 connection can support 2 interactions A => B and B => A. If the number of connections (n) is very big the number of interactions is almost n 2 29 October 1969...at 10.30pm...a computer was Two phones have one connection bur two interaction.connected...to a second computer.... Twelve years 5 phones have 10 connections and 20 interactions. later...there were still only 213 computers on the 12 phones have 66 connections and 132 interactions. network. ‘...on New Years Day 1994...there were an estimated 623 websites. In total. On the whole internet....’ http://www.guardian.co.uk/technology/2009/oct/23/internet-40-history-arpanet @mvarga
  • 24. .facebook http://youtu.be/YmwwrGV_aiE, http://youtu.be/ZJepzjUhDfg (Baba Yetu) Do posla Facebookom i linkedinom: http://www.youtube.com/watch?v=ZVP7XFPC80Y&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F @mvarga
  • 25. .twitter @mvarga
  • 26. .6 najvećih društvenih mreža www.businessinsider.com/chart-of-the-day-the-rise-of-pinterest-2012-2 @mvarga
  • 27. .loši komentari pospješuju prodaju! http://www.socialmediaexaminer.com/10-ways-to-deal-with-upset-customers-using-social-media/ http://www.retailgazette.co.uk/articles/04144-bad-online-reviews-actually-help-retailers @mvarga
  • 28. . starci stižu % of population on social network 2005 2008 2009 2010908070605040302010 0 18-29 30-49 50-64 65+ Age @mvarga
  • 29. .društvene mreže služe za:IZVOR: What Do People Ask Their Social Networks, and Why? A Survey Study of Status Message Q&A Behavior, Meredith Ringel Morris, Jaime Teevan, Microsoft Research Redmond, WA, USA; Katrina Panovich Massachusetts Institute of Technology Cambridge, MA, USA , December 2010 @mvarga
  • 30. .nova zanimanja – community managers.....The problem is when you are not a big company. If you have less than 30-50,000 fans, your social activity is not big enough to justify a full-time position. While you still need to post something every day, the number of questions and responses you get is not likely to take up 8 hours of your time.... IZVOR: http://www.baekdal.com/insights/can-you-really-outsource-social-media @mvarga
  • 31. 5. VIDEO
  • 32. .video1. Druga najveća tražilica na svijetu2. YouTube postoji od veljače 2005. Najveća je video mreža na svijetu. 3. Druga najveća video mreža je m.youtube.com.4. Svake sekunde se spremi 72 sata video materijala na YouTube 5. Besplatan servis na kojem se pogleda 4 mlrd filmova svaki dan SOURCE: GoogleblogDont get mad, get YouTube @mvarga
  • 33. .importance of smm? Example 1: Rolling Rock - 15 % increase sales (look all the other media used also!!!): http://www.youtube.com/watch?v=L26ojvPFPKY&feature=player_embedded commercial: http://www.youtube.com/watch?v=s_5w0NvWdZE&feature=related Example 2: We have a company-policy and don’t care about SMM: http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo How much did it cost? Answer: http://www.poslovni.hr/133615.aspx Example 3: We have learned from United Airlines: http://www.youtube.com/watch?v=PKUDTPbDhnA&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F http://www.youtube.com/watch?v=4ESU_PcqI38&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F Youtubom do posla Miguel Durão @mvarga
  • 34. KUDA IDEMO?
  • 35. .započelo je 1973. @mvarga
  • 36. .mobilni internet http://www.google.com/events/thinkmobile2011/livestream.html
  • 37. .SOLOMO: social – locale- mobile @mvarga
  • 38. .# korisnika @mvarga
  • 39. .# uređaja http://www.businessinsider.com/the-future-of-mobile-deck-2012-3 @mvarga
  • 40. .mobilni Internet – uvijek blizu korisnika @mvarga
  • 41. Novi fenomeni:Showroom & New living room
  • 42. .ovo (ni)je budućnost http://www.youtube.com/watch? http://youtu.be/iuvyN4iZiP8 v=nJVoYsBym88&feature=share&list=PLA570C901AB66E15F @mvarga
  • 43. .što se događa u Svijetu? The mobile web is growing 8x faster than the equivalent desktop web from 10 years ago! http://searchengineland.com/schmidt-great-stage-search-is-autonomous-personal-50014 @mvarga
  • 44. .trendovi http://www.forbes.com/sites/roberthof/2011/08/26/online-ad-spend-to-overtake-tv/ Online Ad Spend to Overtake TV by 2016 Mobile ads will overtake social ads and email marketing already this year (2011) Social media will grow relatively slowly…By 2016, advertisers will spend $77 billion on interactive marketing — as much as they do on television today. Search marketing, display advertising, mobile marketing, email marketing, and social media will grow to 26% of all advertising spend as they are embedded in the marketing mix... http://www.forrester.com/rb/Research/us_interactive_marketing_forecast%2C_2011_to_2016/q/id/59379/t/2 45 @mvarga
  • 45. Jedan od načina kako početi: GOOGLEADWORDS
  • 46. 1. Korak – kreirajte AdWords Account: Savjeti: a)Imati gmail adresu b)Postaviti teritorij i vremensku zonu RH odnosno vremensku zonu gdje se oglašavamo c)Za valutu plaćanja odaberite HRK Tri postavke računa (valuta, sjediše, vremenska zona) ne mogu se mijenjati. Ako ih treba promijeniti, jedini je način otvaranje novog računa!
  • 47. 2. Kreiranje kampanje - struktura Google Account AdWords account limits: Kampanja search Kampanja display Do 10.000 •10,000 campaigns (includes active and paused (50) campaigns) kampanji •20,000 ad groups per campaign •10,000 keywords per ad group •300 display ads per ad group (includes image Do 20.000 ads)AD GROUP AD GROUP AD GROUP (20) Ad grupa •4 million active or paused ads per account 1 2 3 •5 million keywords per account •10,000 location targets (targeted and excluded)Ključne Ključne Ključne per campaign, including up to 500 proximity riječi riječi riječi Optimalno: targets per campaign U Ad-grupi •100,000 active ad extensions per account 10-20 ključnih •1.3 million references to ad extensions per riječi, account* 2 - 4 oglasa http://support.google.com/adwords/answer/1704396?hl=en& @mvarga
  • 48. 2. Kreiranje kampanje- Ime kampanje neka govori o mreži oglašavanja i daje osnovne informacije- Odabir mreže oglašavanja: ILI TRAŽILICA, ILI GDN!- Odabir ili isključivanje geolokacije- Odabir jezika (uvijek engleski + lokalni)- Odabir cijene klika – preporuka za početak Automated bid- Određivanje visine dnevnog proračuna (+/- 20%, 30,4 x dnevni = mjesečni)- Isporuka oglasa (standard - ravnomjerno, accelereted - ubrzano) Napredne funkcije: -Dnevni raspored prikazivanja (samo u određene sate ili dane) -Način ‘vrtenja’ oglasa (ravnomjerno ili češće one bolje) -Male greške ili tipfeleri mogu okinuti oglas -Dodaci oglasu koji rade u RH: - Adresa (Location) - Broj telefona (Call extension) - Dodatne ponude (Sitelinks) - Social (za G+ vlasnike) - DSA - APP
  • 49. 3. Kreiranje AdGrupe• Pisanje oglasa • 25 znaka – odgovor na pitanje • (Tražite smještaj?) • 35 znaka – potvrda relevantnosti • (Najbolji Hrvatski kamp u 2012.) • 35 znaka – poziv na akciju • Rezervirajte svoj termin online! • 35 znaka – identifikacija oglašivača (www.) • www.kamp-soline.hr (može i kamp-soline/mobilne kučice)
  • 50. 3. Kreiranje AdGrupe• Odabir ključnih riječi • [Exact] – ništa više ni manje nego u […] • ”Phrase” – bez obzira što je prije ili poslije ”…” • +Broad +Modified – ‘+’ pojmovi u pretrazi • Broad – svi sinonimi, jed./množ, padeži i sl. • -negativni (broad, phrase, exact)
  • 51. Osnovni pojmovi za pratitiCTR – Omjer klik/prikazCPC – cijena klikaClicks – broj klikovaImpressions – broj prikazaAVG pos – prosječna pozicijaQS – ocjena kvalitete = f{CTR, Relevance, LP}SEARCH QUERY REPORT/AUCTION REPORT
  • 52. 7. Testiranje Redoslijed prikazivanja oglasa ovisi o veličini AD Rank koja se izračunava: AD Rank = QS x CPC Gdje je: QS (quality score) – ocjena kvalitete od 1-10 CPC (Cost per clik) bid – to je najviša cijena koju ste spremni platiti za klik na oglas QS = f {CTR (▼), relevantnosti (▲), } kvaliteta web-stranice (▲) CTR (Click thrue rate) je omjer broja prikaza oglasa (impression) i broja klikova Relevantnost se odnosi na kvalitetu slijeda: ključna riječ => ad grupa => tekst oglasa => sadržaj web-stranice Kvaliteta web-stranice ovisi o nizu faktora: tehnička ispravnost (tehnički SEO), što manje pop up ili pop under prozora, sadržava li informaciju iz ključne riječi i oglasa, ima li originalni (ne kopirani) sadržaj, ‘krade’ li osobne podatke posjetitelja, je li zaražena virusom, radi li hosting besprijekorno itd. Za žuto polje vrijedi: ‘... Only ads that exceed a certain Quality Score and CPC bid threshold may appear in these positions...’ Preporuka za pogledati: http://www.youtube.com/user/GoogleBusiness#p/c/D30CBD9BA34712EA/1/K7l0a2PVhPQveljača, 2013 @mvarga
  • 53. .ad rank Redoslijed prikazivanja oglasa izračunava se na temelju AD ranka, prilikom svake pretrage. Zato oglasi mijenjaju pozicije. Sustav je ‘pošten’ jer pozicija ne ovisi samo o uloženom novcu. PRIMJER: CPC bid x QS = AD rank Pozicija Oglašivač 1 2,00kn 2 4,00 4 Oglašivač 2 1,01kn 5 5,05 2 Oglašivač 3 1,00kn 5 5,00 3 Oglašivač 4 0,60kn 10 6,00 1 http://www.youtube.com/watch?v=MyBB5h20xocveljača, 2013 @mvarga
  • 54. .cijena klikaCijena koju mora platiti oglašivač da bi bio na boljoj poziciji izračunava se takoda se AD rank donjeg oglašivača podijeli s vlastitim QS. To se izračunava zasvaku pretragu pa oglasi mogu promijeniti pozicije. CPC bid x QS = AD rank Pozicija CPCOglašivač 40,60kn 10 6,00 1 5,05/10 = 0,505 +0,01kn/klikOglašivač 2 1,01kn 5 5,05 2 5/5 = 1,00+0,01kn/klikOglašivač 3 1,00kn 5 5,00 3 4/5 = 0,80+0,01 kn/klikOglašivač 12,00kn 2 4,00 4 minimalna cijena klika Moguće je da iznosi i 2,00kn •http://www.youtube.com/watch?v=i6jzwSz1QY4Minimalnu cijenu (minimum first page bid) određuje Google na temelju svojeprocjene!To može biti 0,01kn, ali u pravilu nije manje od 0,05kn (~0.01$) i kad je QS =10!veljača, 2013 @mvarga
  • 55. .važnost pozicije [1/2]veljača, 2013 @mvarga
  • 56. .važnost pozicije [2/2]veljača, 2013 @mvarga
  • 57. Napredni pojmoviSearch Lost IS (rank) ili (budget)Conv – konverzije1-per-click: dogodilo se jednom u 30 danaMany-per-click: dogodilo se više puta u 30 d.
  • 58. GDNDodaju se oglasi prema kriteriju:Keyword (pozitivni ili negativni) daju kontekst koji (ne)želimo. Moguće je da će biti oglas uz ‘krivi’ članak.Topic – Tema članka je definiranaInterests/Categories – Portal je svrstan u …Remarketing – Posjetio je neku stranicu kod nasPlacement – samo na određene portale u GDNADPLANNER – alat za optimizaciju placementa
  • 59. Pratiti na GDNRelative CTR ili RCTRPortali koji generiraju posjeteDisplay impression shareView thrue conv.Assisted clicks/impressions
  • 60. Q/A?Kontakt: miroslav@escapestudio.netBLOG: www.escapestudio.hr/blogHVALA! @mvarga