KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM
ZAGADNIENIA
1. Wprowadzenie do AdWords
2. Struktura konta AdWords
3. Przykładowa kampania
4. Analityka kampanii
CZYM JEST PPC I ADWORDS
PPC (Pay Per Click) – reklama rozliczana w formie
płatności za każde kliknięcie.
AdWords to sys...
CZYM JEST PPC I ADWORDS
CTR (%)– współczynnik klikalności
(Kliknięcia/Wyświetlenia)
CPC – koszt kliknięcia
Pozycja rek...
SIEĆ REKLAMOWA I SIEĆ WYSZKIWANIA
Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google + partnerzy
wyszukiwania (onet.pl, AOL).
Sieć...
TYPY KAMPANII ADWORDS
Tylko sieć wyszukiwania – Google + partnerzy
(instalacje aplikacji mobilnej, dynamiczne reklamy w ...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Konto AdWords
• Dostęp do konta
• Dane rozliczeniowe
• Płatności
Najogólniejsza jednostka org...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Kampania
• Nieograniczona ilość
• Typ kampanii
• Budżet miesięczny/dzienny
• Geolokalizacja
...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Grupa reklam w sieci wyszukiwania
• Kierowanie: słowa kluczowe
• Reklamy - tekstowe
• Rozszerz...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Grupa reklam w sieci reklamowej
• Kierowanie: słowa kluczowe, miejsca docelowe,
tematy, zainter...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
SŁOWA KLUCZOWE
Słowo kluczowe
• Stawka CPC
• Strona docelowa
• Typ dopasowania
Reklama
• Tekst reklamy
• Strona doc...
SŁOWA KLUCZOWE
Słowa kluczowe – typy dopasowań
Dopasowanie przybliżone - Przykład: koty
Możliwe dopasowane wyszukania: ...
SŁOWA KLUCZOWE
Dopasowanie do wyrażenia - Przykład: "adoptuj kota"
Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota,
adoptuj...
REKLAMY TEKSTOWE
• Nagłówek – 25 znaków
• Wyświetlany URL – 35 znaków
• 1 linia tekstu – 35 znaków
• 2 linia tekstu 35...
WYNIK JAKOŚCI
Wynik jakości – wskaźnik jakości słów kluczowych
obliczany na podstawie przewidywanego
współczynnika klik...
WYNIK JAKOŚCI
RANKING REKLAMY
Ranking reklamy = max. CPC x Wynik Jakości
Faktyczne CPC =
ranking najleszej reklamy do pobicia/nasz wy...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Struktura konta jako komoda…
Komoda = kampania
Szuflady = grupy reklam
Części garderoby = rekl...
STRUKTURA KONTA ADWORDS
• Zawsze rozdzielaj sieć reklamową od sieci
wyszukwiania.
• Staraj się odwzorować strukturę swo...
PRZYKŁADOWA KAMPANIA
• Korporacja taksówkarska z Krakowa
• Budżet – 1000 zł miesięcznie
• Zasięg działania – Kraków
• ...
CELE KAMPANII
Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii musimy
ustalić jej cele!
Taxi:
Zdobycie nowych klientów – wyk...
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
• https://adwords.google.com/KeywordPlanner
• Strona firmowa
• Oferta – materiały reklamowe
• St...
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
TWORZENIE STRUKTURY KONTA
PŁATNOŚCI
PŁATNOŚCI
PŁATNOŚCI
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
ANALIZA KAMPANII – CPC, POZYCJA, CTR
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
• Śledzenie celów
• Śledzenie transakcji e-commerce
• Budowanie zaawansowanych list...
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
• Aby połączyć konta AdWords i Analytics muszą
znajdować się na wspólnym koncie Goog...
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
GOOGLE ADWORDS…
PRZYDATNE LINKI
• adwords.google.com/KeywordPlanner
• keywordmixer.com
• goo.gl/WkfKJ8
• adwords-pl.blogspot.com
• su...
DZIĘKUJĘ
of 61

Kampanie AdWords w praktyce

Podstawowe zagadnienia dotyczące tworzenia kampanii w systemie Google AdWords. Podstawy teoretyczne wsparte przykładem tworzenia prostej kampanii od podstaw. Zagadnienia: 1. Wprowadzenie do AdWords 2. Struktura konta AdWords 3. Przykładowa kampania 4. Analityka kampanii Semanticad ul. Mogilska 43 pok. 703 31-545 Kraków tel: 794 145 453 kontakt@semanticad.pl semanticad.pl
Published on: Mar 4, 2016
Published in: Marketing      
Source: www.slideshare.net


Transcripts - Kampanie AdWords w praktyce

  • 1. KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM
  • 2. ZAGADNIENIA 1. Wprowadzenie do AdWords 2. Struktura konta AdWords 3. Przykładowa kampania 4. Analityka kampanii
  • 3. CZYM JEST PPC I ADWORDS PPC (Pay Per Click) – reklama rozliczana w formie płatności za każde kliknięcie. AdWords to system reklamowy firmy Google umożliwiający reklamowanie się w wyszukiwarce Google oraz w witrynach partnerskich należących do sieci reklamowej Google AdSense.
  • 4. CZYM JEST PPC I ADWORDS CTR (%)– współczynnik klikalności (Kliknięcia/Wyświetlenia) CPC – koszt kliknięcia Pozycja reklamy – 3 I 8
  • 5. SIEĆ REKLAMOWA I SIEĆ WYSZKIWANIA Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google + partnerzy wyszukiwania (onet.pl, AOL). Sieć reklamowa - Sieć reklamowa to ponad milion witryn, filmów i aplikacji, w których możesz wyświetlać reklamy. 90% odbiorców Internetu na całym świecie i ponad 2 miliony witryn wydawców.
  • 6. TYPY KAMPANII ADWORDS Tylko sieć wyszukiwania – Google + partnerzy (instalacje aplikacji mobilnej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). Tylko sieć reklamowa – reklamy tylko w sieci reklamowej (remarketing, zaangażowanie, instalacje aplikacji mobilnej, reklamy w aplikacjach). Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową – połączenie obu typów kampanii. Kampania produktowa (PLA) – reklamy dla sklepów.
  • 7. STRUKTURA KONTA ADWORDS
  • 8. STRUKTURA KONTA ADWORDS Konto AdWords • Dostęp do konta • Dane rozliczeniowe • Płatności Najogólniejsza jednostka organizacyjna w AdWords. Można posiadać jedno konto dla jednej domeny.
  • 9. STRUKTURA KONTA ADWORDS Kampania • Nieograniczona ilość • Typ kampanii • Budżet miesięczny/dzienny • Geolokalizacja • Urządzenia • Język • Harmonogram reklam • Rozszerzenia reklam
  • 10. STRUKTURA KONTA ADWORDS Grupa reklam w sieci wyszukiwania • Kierowanie: słowa kluczowe • Reklamy - tekstowe • Rozszerzenia reklam
  • 11. STRUKTURA KONTA ADWORDS Grupa reklam w sieci reklamowej • Kierowanie: słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowanie i remarketing, demografia • Reklamy – tekstowe, graficzne statyczne, graficzne animowane, video • Rozszerzenia reklam
  • 12. STRUKTURA KONTA ADWORDS
  • 13. SŁOWA KLUCZOWE Słowo kluczowe • Stawka CPC • Strona docelowa • Typ dopasowania Reklama • Tekst reklamy • Strona docelowa
  • 14. SŁOWA KLUCZOWE Słowa kluczowe – typy dopasowań Dopasowanie przybliżone - Przykład: koty Możliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota Modyfikator dopasowania przybliżonego – Przykład: +adoptuj +kota Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji
  • 15. SŁOWA KLUCZOWE Dopasowanie do wyrażenia - Przykład: "adoptuj kota" Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota Dopasowanie ścisłe - Przykład: [adoptuj kota] Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka Dopasowanie wykluczające - Przykład: -bezpłatne Niedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami
  • 16. REKLAMY TEKSTOWE • Nagłówek – 25 znaków • Wyświetlany URL – 35 znaków • 1 linia tekstu – 35 znaków • 2 linia tekstu 35 znaków • URL docelowy - nieograniczony
  • 17. WYNIK JAKOŚCI Wynik jakości – wskaźnik jakości słów kluczowych obliczany na podstawie przewidywanego współczynnika klikalności, trafność reklamy i jakość strony docelowej. Obliczany przy każdym wyświetleniu reklamy. Wyższy wynik jakości = wyższy ranking reklamy = wyższa pozycja reklamy przy niższym koszcie za kliknięcie.
  • 18. WYNIK JAKOŚCI
  • 19. RANKING REKLAMY Ranking reklamy = max. CPC x Wynik Jakości Faktyczne CPC = ranking najleszej reklamy do pobicia/nasz wyn. Jakości + 0,01 zł Faktyczne CPC = (1 zł x 5) / 9 + 0,01 zł = 0,57 zł
  • 20. STRUKTURA KONTA ADWORDS Struktura konta jako komoda… Komoda = kampania Szuflady = grupy reklam Części garderoby = reklamy i słowa kluczowe
  • 21. STRUKTURA KONTA ADWORDS • Zawsze rozdzielaj sieć reklamową od sieci wyszukwiania. • Staraj się odwzorować strukturę swojej strony. • Używaj maksymalnie około 20 słów kluczowych na jedną grupę reklam. • Używaj osobnych kampanii do rozdzielania budżetu dla poszczególnych usług/produktów.
  • 22. PRZYKŁADOWA KAMPANIA • Korporacja taksówkarska z Krakowa • Budżet – 1000 zł miesięcznie • Zasięg działania – Kraków • Oferta – przewóz osob – standardowa usługa, taxi bagażowe, bus, zakupy na telefon
  • 23. CELE KAMPANII Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii musimy ustalić jej cele! Taxi: Zdobycie nowych klientów – wykonanie telefonu do centrali
  • 24. DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH • https://adwords.google.com/KeywordPlanner • Strona firmowa • Oferta – materiały reklamowe • Strony konkurencji • http://keywordtool.io/
  • 25. DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
  • 26. DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
  • 27. DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
  • 28. DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
  • 29. TWORZENIE STRUKTURY KONTA
  • 30. PŁATNOŚCI
  • 31. PŁATNOŚCI
  • 32. PŁATNOŚCI
  • 33. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 34. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 35. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 36. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 37. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 38. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 39. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 40. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 41. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 42. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 43. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 44. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 45. TWORZYMY KAMPANIĘ
  • 46. ANALIZA KAMPANII – CPC, POZYCJA, CTR
  • 47. ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
  • 48. ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
  • 49. ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
  • 50. ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
  • 51. ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
  • 52. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
  • 53. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS • Śledzenie celów • Śledzenie transakcji e-commerce • Budowanie zaawansowanych list remarketingowych • Automatyczne liczenie współczynnika konwersji, ROI itp.
  • 54. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS • Aby połączyć konta AdWords i Analytics muszą znajdować się na wspólnym koncie Google. • Musimy posiadać pełny dostęp do obu kont.
  • 55. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
  • 56. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
  • 57. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
  • 58. ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
  • 59. GOOGLE ADWORDS…
  • 60. PRZYDATNE LINKI • adwords.google.com/KeywordPlanner • keywordmixer.com • goo.gl/WkfKJ8 • adwords-pl.blogspot.com • support.google.com/adwords/ • blog.semanticad.pl • kampanieadwords.org/wiedza-ppc/
  • 61. DZIĘKUJĘ

Related Documents